Jonna Agné

Jonna är Leg. fysioterapeut sedan 2015 via Uppsala universitet. Innan tiden på Stjärnkliniken har Jonna drivit egen fysioterapiverksamhet. Hon har en idrottsbakgrund inom artistisk gymnastik och brinner därför lite extra för idrottsmedicin. Hon arbetar utifrån ett biopsykosocialt synsätt och lägger stor vikt vid att individanpassa behandlingen. Jonna har en vidareutbildning inom bl.a. ortopedisk manuell terapi (OMT), idrottsmedicin och rehabiliteringsträning och hon behandlar akuta som långvariga smärttillstånd och arbetar med att förebygga, diagnostisera och behandla skador och/eller sjukdomar kopplat till rörelseapparaten. Hon hjälper dig i din rehabilitering efter operation, såväl elitidrottare som glad motionär. Jonna lägger stor vikt vid av att hitta grundorsaken till din smärta för att på så sätt förhindra återkommande besvär.

Kuriosa

Jonna har varit gymnast på elitnivå och har deltagit på flertalet SM. Hon har bland annat ett lag SM silver. När Jonna slutade med gymnastiken provade hon på cheerleading i ett år vilket resulterade i ytterligare ett SM silver. Hon har även gått en treårig danslinjeutbildning. Träning är en fortsatt stor del i Jonnas vardag även om den inte längre är på elitnivå. Balans är viktigt och lika härligt som det kan vara med ett hårt träningspass och en hälsosam kosthållning, lika gott kan det vara att avnjuta en god middag med vänner eller varför inte en godispåse framför tv:n. Bäst kopplar Jonna av i naturen eller genom att resa och utforska nya platser, sol som vinterdestination.

Det bästa med fysioterapeutyrket är glädjen att kunna hjälpa andra människor att nå sina mål, oavsett om det är på motion eller elitnivå.