FYSIOTERAPI

Fysioterapi (kallas även sjukgymnastik) passar dig som behöver hjälp med en skada eller smärta av någon form. En fysioterapeut ställer en diagnos och behandlar utefter den med olika behandlingsmetoder

Rehabilitering

Mobilisering

Våra fysioterapeuter

På Stjärnkliniken träffar du Legitimerade fysioterapeuter/sjukgymnaster som hjälper dig med din smärta. Fysioterapi är ett samlingsnamn för flera olika behandlingsmetoder för att förebygga, utreda och behandla olika typer av funktionsrubbningar och smärttillstånd. Sjukgymnastik kan handla om allt från bedömning eller behandling av skador och sjukdomar till rehabilitering efter exempelvis en operation.

Hur går en behandling till?

En fysioterapeut-behandling varierar beroende på diagnos och kan innebära allt från träning och akupunktur till stretching, massage och stötvågsbehandling. En fysioterapeut arbetar även förebyggande för att undvika nya skador och ger dig verktyg för att du ska lära dig att använda kroppen på ett sätt som kan minska dina besvär.

Varför sjukgymnastik?

Fysioterapi syftar till att återställa funktionerna i rörelseapparaten och lindra smärta eller stelhet i muskler och leder. En fysioterapeut-behandling kan vara effektiv vid olika typer av besvär, som till exempel:

– När du har värk eller spänningar i nacken och axlarna
– När du har spända och stela muskler
– När du har ont i ryggen för att leder och muskler inte används på rätt sätt

Boka fysioterapeut

Boka tid hos en fysioterapeut hos oss på Stjärnkliniken i dag! Våra fysioterapeuter hjälper dig med dina besvär och anpassar självklart alltid behandlingen efter dina individuella behov och önskemål. Välkommen med din bokning!

VARFÖR OSS

Det lilla extra

Om vi anser att det behövs följs behandlingen upp med individuellt anpassade träningsprogram och andra råd som kan vara behjälpliga i ditt tillfrisknande och för att förebygga nya skador.