Behandlingar för företag

Vi erbjuder flera olika professioner för att hjälpa dig och ditt företag framåt. Vi kan komma ut på plats för att utföra behandlingar eller ta hand om dig hos oss. Nedan ser du några av de behandlingar vi utför.

Legitimerad naprapat

Våra legitimerade naprapater hjälper dig att ta bort den smärta som uppstår när samspelet mellan muskler, leder och nervsystem inte fungerar. Sedan återställer naprapaten kroppens rörelseförmåga. Efter det analyserar vi orsaken till din smärta – det kan exempelvis röra sig om muskulär obalans eller brister i arbetsmiljön. Behandlingen sker främst med händerna med hjälp av olika behandlingstekniker. Vi använder även elektromedicin och akupunktur. Vi följer ofta upp behandlingen med individuellt anpassade träningsprogram samt råd om arbetsställningar.

Legitimerad sjukgymnast & Fysioterapeut

Sjukgymnasten kan flera olika behandlingsmetoder som förebygger, utreder och behandlar olika funktionsrubbningar och smärttillstånd. Du kan få hjälp med allt från bedömning eller behandling av skador och sjukdomar till rehabilitering efter en operation. Beroende på din diagnos kan våra sjukgymnaster erbjuda allt från stretching och massage för att återställa dina funktioner i rörelseapparaten till träning och akupunktur. Sjukgymnasten arbetar också förebyggande för att undvika nya skador.

Företagsmassage/certifierad massageterapeut

Massage är en mycket populär behandling hos våra företagskunder. Behandlingen hjälper till att få musklerna att slappna av och har dessutom en positiv effekt mot stress. Vi på Stjärnkliniken välkomnar ditt företag att komma på regelbundna massagebehandlingar i våra fina lokaler. Vill ni hellre att vi kommer ut till ert företag för att massera personalen så går det självklart utmärkt. Vi står för all behandlingsutrustning – vi behöver bara ett rum hos er.

Massage är avdragsgillt

Massage är avdragsgillt när det erbjuds samtliga anställda på företaget. Det är också en klok investering för att få friskare och effektivare medarbetare som trivs och presterar bättre på jobbet.

Du som arbetsgivare kan erbjuda massage som förmån för dina anställda på olika sätt. Du kan låta din personal få möjlighet att gå behandling under betald arbetstid, andra bjuder på hela kostnaden eller bjuder på en del av kostnaden. Det finns helt enkelt flera olika lösningar för att ge din personal den här förmånen.