NAPRAPATI

Naprapatens huvudsakliga mål är att ta bort smärtan som uppstår när samspelet mellan muskler, leder och nervsystem inte fungerar. Naprapaten förebygger även skador och smärta.

Manipulation

Stötvågsbehandling

Legitimerade naprapater

På Stjärnkliniken träffar du legitimerade naprapater vars huvudsakliga mål är att ta bort smärta som uppstår när samspelet mellan muskler, leder och nervsystem inte fungerar. Därefter återställer naprapaten kroppens rörelseförmåga.

Efter det analyseras bakomliggande orsaker – som kan handla om muskulär obalans eller att det finns brister i arbetsmiljön. Du kan även gå till en naprapat hos oss för att förebygga skador och smärta med hjälp av en naprapatbehandling.

Vad är naprapatbehandling?

En naprapatbehandling innebär att naprapaten främst arbetar med händerna och använder sig av flera manuella behandlingstekniker, för att förebygga problem som är kopplade till rörelseapparaten, som till exempel muskel- eller ledsmärtor. Ofta kombineras manipulation och mobilisering av lederna med massagetekniker och stretching av musklerna. Andra hjälpmedel är elektromedicin, akupunktur, dry deedling och stötvågsbehandling.

Vad kan en naprapat hjälpa till med?

En naprapat kan hjälpa dig med att förebygga och behandla besvär och smärtor i muskler och leder, som till exempel smärta i rygg, nacke, skuldror, knä och axlar, eller åkommor av olika slag, som till exempel ischias, spänningshuvudvärk eller tennisarmbåge.

Boka naprapat

Tveka inte att kontakta oss för att boka naprapat eller för att få mer information om hur vi kan hjälpa dig. Vi anpassar alltid din naprapatbehandling efter dina individuella förutsättningar och behov.

VARFÖR OSS

Det lilla extra

Om vi anser att det behövs följs behandlingen upp med individuellt anpassade träningsprogram och andra råd som kan vara behjälpliga i ditt tillfrisknande och för att förebygga nya skador.